Teknos ostaa Kiillon parkettilakkaliiketoiminnan

Ostettavien parkettilakkojen ja -kittien markkinat kattavat Suomen, Ruotsin, Latvian, Liettuan, Viron, Puolan, Venäjän, Valko-Venäjän ja Ukrainan, ja laajan asiakasverkoston näissä maissa. Tuotteiden käyttäjät ovat pääasiallisesti parkettilakka-alan ammattilaisia. Tuotteet ovat myynnissä joko suoraan tai jälleenmyyjäverkoston kautta. Teknoksella on jo aiemmin toimintaa kaikissa maissa vähintäänkin oman myyntiyhtiön kautta.

”Kiillolta ostettavat lakat ja kitit täydentävät tuotevalikoimaamme lattiapuolella. Markkinat ovat meille entuudestaan tutut, joten pystymme luontevasti jatkamaan palvelua paikallisen myyntiverkostomme kautta sekä tarjoamaan myös kattavan valikoiman muita tuotteitamme”, sanoo Arto Mannonen, Teknos Oy:n toimitusjohtaja.

Kiilto Oy on vuonna 1919 perustettu, kemianteollisuuden tuotteita rakentamisen ja teollisuuden tarpeisiin valmistava suomalainen perheyritys. Kiillon liiketoimintaa on liimojen ja niihin läheisesti liittyvien tuotteiden kehitys, valmistus ja markkinointi.

”Parkettilakkaliiketoiminnan myynti Teknokselle tuntui luontevalta päätökseltä strategiamme kannalta. Keskitymme rakentamisen liiketoiminnassamme märkätilajärjestelmien ohella lattianpäällysteiden kiinnittämiseen ja lattioiden tasoitukseen. Kiilto tulee jatkamaan parkettiliimojen valmistusta ja myyntiä myös tästä eteenpäin. Teknoksella on maalinvalmistajana vahva pintakäsittelyn osaaminen, joten Kiillon laadukkaat tuotteet saavat erinomaisen uuden kodin ja tulevaisuuden. Asiakkaiden palvelutaso tulee pysymään totutun korkealla tasolla keskeytymättömästi”, sanoo Anssi Asikainen, Kiilto Oy, toimitusjohtaja.

Kauppaan kuuluu 10 eri tuotetta ja 23 nimikettä.

”Kiilto-brändi on erittäin tunnettu ja kauppaan kuuluvat tuotemerkit kuten Aku de Luxe ja Kalle Pro ovat arvostettuja lattia-alan ammattilaisten keskuudessa. Kaikilla tuotteilla on Avainlippu ja ne valmistetaan Suomessa vastuullisesti ja ammattitaidolla. Tuotteilla on RTS:n mukainen M1-sisäilmaluokitus, eli tuotteet ovat vähäpäästöisiä. Kiilto-brändiin ja sen tuotteisiin liittyy siis tärkeitä arvoja, joita myös asiakkaamme arvostavat”, sanoo tuotepäällikkö Sini Puonti, Teknos Oy.