Rejlers Finlandille insinööripalvelujen verkkokauppa

Rejlers avaa asiantuntijapalveluidensa verkkokaupan 1.9.2021. Tarkoitus on, että asiantuntijoiden osaaminen tulee asiakkaiden käyttöön luvatussa laajuudessa ja aikataulussa ilman pitkiä tarjous- ja tilausprosesseja.

– Verkkokauppahanke esiteltiin teollisuustoimialan ja koko yhtiön johtoryhmässä, joissa molemmissa nähtiin verkkokaupalla olevan vahva uutuusarvo asiantuntijapalveluiden myynnissä sekä houkuttelevuustekijä diginatiivien ostajien piirissä, sanoo Tero Vuonos, Rejlers Finlandin Vice President.

– Entistä suurempi osa palveluista ja niiden myynnistä siirtyy maailmassa verkkoon, eivätkä asiantuntijapalvelut ole siinä poikkeus. On mielenkiintoista nähdä, kuinka markkina ottaa vastaan tämän tavan tehdä asiantuntijapalvelujen kauppaa, Vuonos toteaa.

Rejlersin mukaan verkkokaupassakaan ei asiakasta jätetä yksin. Tilauksien sujuvuudesta pidetään tiukasti kiinni, ja jokaisesta verkko-ostoksen tilausprosessista vastaa yksi henkilö tai tiimi, riippuen palvelun laajuudesta.

–Tuotteemme ovat jalostettu tarkasti määritettyyn tarpeeseen, eikä niiden kuvaukset jätä asiakkaillemme epäselvyyttä millaista palvelun sisältöä asiakas voi tuotteen ostettuaan meiltä odottaa. Tuotteistettuja palveluja myydään tiukan aikaraamin puitteissa. Jokaiselle tehtävälle on varattu oma aikansa ja siinä on pysyttävä, Tero Vuonos kertoo.

Rejlersin rejlerswebstore-verkkokauppaan on tulossa ensi alkuun noin 15 erilaista tuotetta, jotka palvelevat kaikenkokoisia yrityksiä toimialasta riippumatta. Kyseessä on samalla testaus, jolla kartoitetaan verkkopalvelujen kysyntää. 

– Verkkokauppatuotteet palvelevat kaikenlaisia kohderyhmiä, kuten tuotantolaitoksia, laitevalmistajia, yrittäjiä ja perheyrityksiä. Lisäksi nykyiset asiakkaat saattavat löytää valikoimasta palvelun, jota eivät ole vielä käyttäneet. Verkkokauppa saattaa tarjota kontaktipinnan myös kokonaan uudelle asiakaskunnalle, joka ei ole aikaisemmin käyttänyt insinööritoimistojen palveluja, Tero Vuonos sanoo.