
Euroissa kasvutavoite on nousta nykyisestä 15 miljoonan liikevaihdosta 25 miljoonaan euroon. Tällä hetkellä merkittävä osa Pukkilan liikevaihdosta muodostuu asuntorakentamisen ja peruskorjaamisen puolelle suuntautuvasta myynnistä. Pukkila kuuluu nykyään Ricchetti Group -konserniin, joka on yksi Euroopan suurimmista keraamisten laattojen valmistajista.
Elokuussa Pukkila Oy Ab:n uutena toimitusjohtajana aloittaneen Tero Kemppaisen mukaan Pukkila haluaa nyt päästä mukaan myös muuhun rakentamiseen kuten hotellien, kauppakeskusten ja kylpylöiden rakennus- ja peruskorjausprojekteihin.
– Yli 40-vuotiaat tuntevat Pukkilan hyvin, mutta z-sukupolvelle yhtiö ja sen tuotteet ovat vieraita. Tarvitsemme lisää aktiivisuutta digitaalisessa markkinoinnissa, Kemppainen sanoo.
– Pukkilan liiketoiminnan pääpaino on edelleen laatoissa, mutta harkitsemme myös muiden kylpyhuoneessa tarvittavien tuotteiden ottamista valikoimiin. Tavoitteena on tarjota kokonaisuuksia sekä helpottaa ostoja ja kuljetuksia.
– Pukkila panostaa myös aidosti laatuun. Meillä on Turussa Pohjoismaiden ainoa laattojen testauslaboratorio, joka vastaa Suomessa käytettävien laattojemme laadusta ja turvallisuudesta, Kemppainen toteaa.