LVI-WaBek avaa 24/7-noutomyymälän Turkuun

Suomalainen LVI-WaBeK Oy haastaa kilpailijoitaan innovatiivisin palveluin ja panostaa kasvuun. Täysin suomalainen, yrittäjävetoinen tukkuliike on nyt Suomen neljänneksi suurin alallaan. Seuraavaksi yritys harppaa länsirannikolle ja avaa 24/7-palvelevan noutomyymälän Turkuun 15.9. Kotipaikkakunnalla Espoossa on käynnistymässä liiketilojen laajennus.

Kokonaispanostus näihin hankkeisiin on noin 6 miljoonaa euroa.

Ensi vuonna on tavoitteena laajentaa 24/7-konseptia edelleen dynaamisesti muualle Suomeen. Lisää investointeja ja työtä kotimaahan on siis luvassa!

LVI-WaBeK-SuperService-logo 247Myönteisiä uutisia yritysrintamalta

LVI-WaBeK Oy tarjoaa ensimmäisenä ja ainoana Suomessa 24/7 palvelevat LVI-tuotteiden noutomyymälät (Wa’Centerit). Ensimmäinen aloitti Helsingin Oulunkylässä 29.2.2016, ja nyt on vuorossa Turku. Noutomyymälä palvelee tiliasiakkaita yötä päivää, joten vaikkapa uuden pumpun tai varaajan saa rikkoutuneen tilalle milloin vain. Tai jos aikataulut painavat päälle, voi hakea tavaraa työmaalle yöaikaankin.

Toinen iso investointi käynnistyy Espoossa, kun LVI-WaBeKille rakennetaan Espoon kaupungilta ostetulle tontille uutta tilaa 4000 m². Uutta varastotilaa tarvitaan, koska tuotevalikoima kasvaa. Rakennus valmistuu kesään 2017 mennessä.

Innovatiivinen keksintö SuperService mullistaa työmaiden LVI-logistiikan

Wa’Center on osa LVI-WaBeK Oy:n SuperService-konseptia, jonka idea on lisätä asentajien työn tuottavuutta ja mielekkyyttä ja keventää logistiikkakustannuksia. SuperService-palvelu on asiakkaille ilmainen. Sen käyttämiseen riittää, että osaa mennä älypuhelimellaan nettiin ja kirjautua nettikauppaan.

– Vanhaan malliin toimittaessa asentajan työajasta kuluu noin kolmasosa materiaalitarpeiden pähkäilyyn ja tilailuun. Se on paitsi kallista, myös täysin turhaa, sanoo LVI-WaBeK Oy:n yrittäjä ja toimitusjohtaja Kimmo Pelkonen. Hän on kehittänyt yhdessä asiantuntijoiden kanssa SuperService-palvelukonseptin – maailman ensimmäisen mobiiliin etälukutekniikkaan (NFC) perustuvan tilausjärjestelmän. Sen myötä asentaja saa enemmän aikaa keskittyä työhönsä. Samalla hävikki pienenee ja seuranta helpottuu.

– 24/7-noutomyymälöiden lisäksi palveluun kuuluvat asentajien henkilökohtaiset, työvaiheittain räätälöidyt Wa’Box-tarvikepakit, jotka kertovat milloin on aika tilata lisää tavaraa. Tilaaminen sujuu helposti ja varmasti pakin kannessa olevan älykkään (NFC) tuotekartan ja älypuhelimen avulla, Pelkonen kertoo. – Asiakas voi myös tilata meiltä samalla periaatteella toimivan varastoyksikön (Wa’Store) työmaalle tai vaikka myymälän tiloihinsa.  Mobiili, etälukutekniikkaan pohjautuva web-kauppa on integroitavissa kaikkiin asiakkaan omiin varastoyksiköihin.

SuperServicelle on haettu patentit kolmeen maanosaan, joista on saatu myöntävät päätökset jo ratkaisevilta osin Suomen markkinoille.

www.lvi-wabek.fi