Viimeisimmät julkaisut

Lumon rakentaa varaston Kouvolaan ja lasinjalostuslaitoksen Torontoon

Parvekelasittaja Lumon rakentaa Kouvolan-tehtaalleen 3000 neliön valmistuotevaraston sekä Toronton-tehtaalleen tilat lasin varastointiin, leikkuuseen ja hiontaan. Investoinnin arvo on yhteensä 1,5 miljoona euroa.

Lumon on päättänyt investoida jälleen Kouvolan tuotantolaitoksiin rakentamalla 3 000 m2 valmistuotevaraston logistiikkapihalle.

Lumonin Kouvolan-tehtaan uuden valmistuotevaraston puolen miljoonan euron investoinnilla halutaan keskittää valmiiden lasitusten varastointi yhdelle logistiikka-alueelle.

– Siirtämällä tuotteet katettuun varastoon voimme tehostaa operointia, vähentää trukkiliikennettä eri piha-alueiden välillä sekä saamme varastoitua kuljetusta odottavat lasitukset säältä suojaan, toimitusjohtaja Jussi Kinnunen kertoo.

Lumon on toiminut Kanadassa vuodesta 2011. Tähän asti Kanadan-tehdas on vastannut lasitusten kokoonpanosta, jonne lasi on ostettu alihankintana valmiiksi jalostettuna.

– Uuden miljoonan euron investoinnin myötä otamme lasinjalostuksen alkupään eli lasivarastoinnin, leikkuun ja hionnan omiin käsiimme, Kinnunen sanoo. Lasi toimitetaan jatkossa rahtikarkaistuna, josta se jatkojalostetaan valmiiksi lasituksiksi.

Investoinnin tavoitteena on parantaa Kanadan-yksikön kilpailukykyä sekä kustannustehokkuutta.

Lumonin mukaan Kanadassa on vaikean kevään jälkeen ollut myynnillisesti hyvä kesä, ja myös tulevaisuuden näkymät ovat hyvät.

– Kuluttajamarkkinassa toimitusvarmuus- ja aika ovat avainasemassa, eikä nykyinen alihankkijamme ole pystynyt vastaamaan kasvaneisiin tilausmääriimme. Sen vuoksi koemme nyt olevan oikea aika investoida, Kinnunen toteaa.

Kanadaan menevät projektikohteet valmistetaan edelleen Kouvolassa, joten investoinnilla ei ole vaikutusta Kouvolan tuotantoon.

– On ollut hienoa nähdä kansainvälisen liiketoiminnan kääntyminen kasvuun kesän aikana. Teimme Venäjälle volyymissa mitattuna kaikkien aikojen suurimman lasituskaupan, jonka myötä toimitamme Moskovaan Lumon lasituksia yli 9 kilometriä, Kinnunen kertoo.

Kinnusen mukaan myös Espanjan kuluttajamyynnissä on nähtävissä selkeää kasvua verrattuna viime vuoteen.

FacebooktwitterredditpinterestlinkedinmailFacebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Näköislehden tilaus

Haluatko Projektiuutiset näköislehden sähköpostiisi?

Tilaa näköislehti sähköpostiisi tästä >>