Kuva: pukkila.com

Laattapiste osti Pukkilan

Laattapiste Oy on ostanut Pukkila Oy:n koko osakekannan italialaiselta Ricchetti Groupilta. Pukkilalla on Suomessa viisi myymälää ja maanlaajuinen jälleenmyyjäverkosto. Pukkilan liikevaihto on noin 15 miljoonaa euroa.

Kuva: pukkila.com

Ricchetti Groupin brändejä Pukkilan lisäksi ovat muun muassa Cerdisa, Ricchetti, Cinca ja Hoganas. Yhtiön laattatuotanto sijaitsee Italiassa ja Portugalissa.

Laattapisteen vuosittainen liikevaihto on noin 46 miljoonaa euroa. Sillä on 160 työntekijää, 7 omaa myymälää, 12 shop-in-shop -myymälää ja koko maan kattava jälleenmyyjäverkosto. 

Laattapisteen mukaan Pukkilan osto tukee yrityksen kasvustrategiaa ja vahvistaa sen asemaa Suomen merkittävimpänä kylpyhuone- ja pintamateriaalien toimittajana. Laattapisteen mukaan sillä on vahva jalansija pääkaupunkiseudulla ja Pukkila on tunnettu toimija muualla Suomessa.

– Pukkilalla on vahva brändi, ja olemme iloisia, että voimme jatkaa sen perinteitä perheyrityksessämme. Kahden vahvan ja tunnetun brändin avulla voimme tarjota asiakkaillemme entistä laajemman tuotevalikoiman ja parempaa kokonaispalvelua, Laattapiste Oy:n toimitusjohtaja Tommi Haru sanoo.

Tommi Harun mukaan Laattapisteen tavoitteena on, että tulevaisuudessa sen myymälät ovat sisustuksellisia elämyksiä.

Pukkila Oy jatkaa yrityskauppojen toteutumisen jälkeen toimintaansa toistaiseksi itsenäisenä yrityksenä.

– Viime vuosien aikana olemme onnistuneet kasvattamaan Pukkilan brändin tunnettuutta ja yrityksen jalansijaa markkinoilla. Uskomme, että Pukkilalla on edelleen vahvat edellytykset kasvaa, ja kun Pukkilan osaaminen yhdistyy Laattapisteen osaamiseen, syntyy vahva markkinajohtaja. Samalla vahvistamme Gruppo Ceramiche Ricchettin ja Laattapisteen välistä yhteistyötä ja vahvistamme jalansijaamme Suomessa, Ricchetti Groupin toimitusjohtaja Marco Fregni kertoo.