Zenner Oy:n toimitusjohtaja Laila Zenner

Solwers ostaa lvi- ja akustiikkasuunnitteluyhtiö Zennerin

Lvi- ja akustiikkasuunnittelua tekevä Insinööritoimisto W. Zenner Oy, liittyy osaksi Solwers-konsernia. Rakennusalan erikoisasiantuntijoista koostuvaan Solwersiin kuuluu nyt tehdyn kaupan myötä kaikkiaan kymmenen yhtiötä, joissa työskentelee runsaat 200 henkilöä.

Zenner Oy:n toimitusjohtaja Laila Zenner

– Akustiikkaongelmiin kiinnitetään kaikilla suunnittelualoilla yhä enemmän huomiota. Lvi- ja akustiikkaosaaminen tuovat hienon lisän Solwersin osaamisverkostoon ja saamme muun muassa linjasaneerausten lisääntyneihin akustiikkavaatimuksiin nyt Zennerin avulla lisää osaamista, toteaa Solwers Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Leif Sebbas.

– Zennerin lähes 50-vuotinen kokemus sopii lisäksi hyvin osaksi Solwersin verkostoajattelua. Lähdemme nyt vauhdilla vahvistamaan yhtiön organisaatiota ja kehittämään yhtiötä yhdessä, Sebbas jatkaa.

Zennerillä on ollut usean vuosikymmenen ajan Lvi- ja äänimittaus, -tutkimus ja -tuotekehitystoimintaa omassa laboratoriossaan. Myös Zenner Oy korostaa nyt toteutuneen yhdistymisen etuja.

– On hienoa, kun voimme jatkossa keskittyä puhtaasti oman osaamisemme kehittämiseen, eikä meidän tarvitse enää miettiä hallinnollisia asioita ja toiminnan jatkuvuutta tulevaisuudessa, kertoo Zenner Oy:n toimitusjohtaja Laila Zenner.

Solwers Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Leif Sebbas

Solwers aloitti laajentumisensa viime vuonna, ja konserni koostuu nyt kymmenestä omien alojensa huippuyrityksestä. Suomessa Solwers-yhtiöitä ovat Insinööritoimisto W. Zennerin lisäksi aDT Oy, Polyplan Oy, Finnmap Infra Oy, Oy Rockplan Ltd., Kalliotekniikka Consulting Engineers Oy, Varsinais-Suomen Kalliotekniikka Oy, Accado Oy Ab, Insinööritoimisto Pontek Oy ja konsernin emoyritys Solwers Oy sekä Ruotsissa Rockplan Sweden Ab.

– Solwersin tavoitteena on koota oman alansa parhaat tekijät yhteen. Strategianamme on laajentua edelleenkin huippuyhtiöiden verkostona.

Kilpailukykymme perustuu kokeneiden ja erikoistuneiden yhtiöiden verkostoon ja jokaisen verkostossa mukana olevan yhtiön omaan toimintaan. Verkosto lisää yritysten asiakaspintaa ja antaa tuen toiminnan kehittämiseen ja asiakaspalveluun, Sebbas korostaa.