ABB:n myynti- ja markkinointijohtajana aloittava Timo Toissalo.

ABB:n myynti- ja markkinointijohtaja vaihtuu

Timo Toissalo seuraa tehtävässä Paavo Tammistoa, joka siirtyy johtamaan ABB:n globaalia Wiring Accessories -tuoteryhmää.

Timo Toissalo on nimitetty ABB Oy:n Domestic Sales -yksikön johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1. lokakuuta 2016 alkaen. Uudessa tehtävässään hän vastaa Suomen ABB:n markkinoinnista ja myynnistä kotimaisille asiakkaille.

ABB:n myynti- ja markkinointijohtajana aloittava Timo Toissalo.
ABB:n myynti- ja markkinointijohtajana aloittava Timo Toissalo.

Toissalo raportoi Pekka Tiitiselle, joka aloittaa ABB Oy:n toimitusjohtajana myös 1. lokakuuta 2016 lähtien. Toissalo seuraa tehtävässä Paavo Tammistoa, joka siirtyy johtamaan ABB:n globaalia Wiring Accessories -tuoteryhmää.

”Haastavasta maailmanmarkkinatilanteesta huolimatta alalla on Suomessa positiivinen vire, kun sähkönjakelun infrastruktuuria kehitetään älykkäämpään suuntaan ja teollisuus panostaa energiatehokkuuden ja tuottavuuden parantamiseen”, Toissalo sanoo.

Toissalo on työskennellyt ABB:llä vuodesta 1999 lähtien useissa johtotason tehtävissä, viimeksi Suomen ABB:n Power Conversion -liiketoimintayksikön ja Solar-tulosyksikön johtajana. Koulutukseltaan Toissalo on diplomi-insinööri ja hänellä on myös Executive MBA -tutkinto.

Sähkövoima- ja automaatioteknologiayhtymä ABB työllistää 100 maassa noin 135 000 henkilöä, joista Suomessa noin 5 100.

Suomen ABB:n liikevaihto oli 2,2 miljardia euroa vuonna 2015. Liiketulosta ennen liikearvo- ja konserniliikearvopoistoja sekä aineettomien oikeuksien poistoja oli 312 miljoonaa euroa.